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Publication list ZUdoc for 2016 - 2024

General information

Natalie Kleine

Research papers


Scientific articles with peer-review

  • Lude, M., Rauschendorfer, N., & Prügl, R. (2023). Who let the dogs out? How underdog biographies told by family firms affect consumers’ brand attitude. Journal of Product & Brand Management, 32(5), 774–787. https://doi.org/10.1108/jpbm-10-2021-3714 🔗
  • Rauschendorfer, N., Prügl, R., & Lude, M. (2022). “Love is in the air. Consumers’ perception of products from firms signaling their family nature.” Psychology & Marketing, 39(1), 239–249. https://doi.org/10.1002/mar.21592 🔗

Scientific articles

  • Rauschendorfer, N., & Prügl, R. (2019). Unternehmerisches Herzblut als Marketinginstrument? Zeitschrift Für Familienunternehmen Und Strategie (FuS), 9(6), 194–198. 🔗

Parts of a book

  • Krüger, C. C., Rauschendorfer, N., & Prügl, R. (2021). Barrieren in der Nutzung von AAL-Systemen: Eine explorative Hidden-Needs-Analyse. In Grenzüberschreitende Reallabore für Assistenztechnik (pp. 80–90). Pabst Science Publishers. 🔗
  • Prügl, R., Spitzley, D., & Rauschendorfer, N. (2021). Zehn Thesen zur nächsten Generation in deutschen Unternehmerfamilien. In Theorie und Praxis der Unternehmerfamilie und des Familienunternehmens : Festschrift für Arist von Schlippe (pp. 170–178). Vandenhoeck & Ruprecht. https://doi.org/10.13109/9783666454196.170 🔗

Conference speech / publication with peer review

  • Rauschendorfer, N., Prügl, R., & Lude, M. (2020). Tough on the outside, soft on the inside: the perception of signaling the family firm status in a consulting context. 🔗
  • Lude, M., Rauschendorfer, N., Prügl, R., & Spitzley, D. (2019). Bad Boys, Bad Boys, Whatcha Gonna Do…? The Fall of Brand Trust in Family Firms Following a Crisis. 🔗
  • Lude, M., Spitzley, D., Prügl, R., & Rauschendorfer, N. (2019). The Backfiring Effect of Trust Advantages. How Family Firms Outlive Brand Crisis? 🔗
  • Rauschendorfer, N., Lude, M., Prügl, R., & Spitzley, D. (2019). Where Is the Love? How and Why A Family Firm Background Affects Consumer’s Love Perception. 🔗
  • Rauschendorfer, N., Prügl, R., & Lude, M. (2019). ALL WE NEED IS LOVE. DO WE? How and why a Family Firm Background Affects Consumer’s Perception. 🔗
  • Spitzley, D., Lude, M., Prügl, R., & Rauschendorfer, N. (2019). Dynamics of Emotional Ownership and Career Choice of Next Generation Members. 🔗

Other publication types

  • Rauschendorfer, N., Spitzley, D., & Fuchs, H. (2021). Von und für Next Gens. Plattform hilft bei Rollenfindung. In Die News – Fachzeitschrift für Familienunternehmen (Issue 9). 🔗
  • Rauschendorfer, N. (2019). pFIFig 01/2019: Familienunternehmen und Start-ups. In Friedrichshafen. 🔗

Audio material

  • Spitzley, D., & Rauschendorfer, N. (2021). ZWEI WEGE EIN ZIEL - Unternehmensnachfolge mal anders [Audio recording]. 🔗

Studies

  • Prügl, R., & Rauschendorfer, N. (2020). Deutschlands nächste Unternehmergeneration - Eine empirische Untersuchung der Einstellungen, Werte und Zukunftspläne, 5. Auflage und Schwerpunkt „Strategie“. Stiftung Familienunternehmen; München. 🔗

Special scientific activities


Reviewing activity


Public relation


Award


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